Evenementen

• Expositie ‘Schenken & Ontvangen’, schilderijen van Marianne Polhout 24 feb 2018

Marianne Polhout genoot oorspronkelijk haar schilderopleiding bij de Siciliaan Giuseppe (Beppe) Assenza in Dornach van 1983-1987. Schilderde zij tot voor kort nog ‘lyrisch abstract’ in gemengde technieken, sinds 2016 is het accent verlegd naar figuratief stilleven in olieverf. Bekijk evenement

• Soiree III 24 feb 2018

Soiree III van de Jeugdsectie zal 24 februari plaatsvinden. Als elke keer zullen wij, geheel in de traditie van de oude soirees, samenkomen en kunst, interesse en goed eten met elkaar delen. Het thema van de avond is ditmaal “orgaandonatie”, een verhit onderwerp van deze tijd. Ook wij willen met elkaar kijken naar deze prangende vraag vanuit de overheid, en ons bezinnen op de spirituele achtergronden van dit vraagstuk. En organen, wat zijn dat eigenlijk?

Ieder die graag inbreng voor een komende soiree aanlevert, of die zijn instrument wil laten klinken: wees meer dan welkom.

Namens de Jeugdsectie, Faucon, Mirjam, Leo

• De driegeleding van het sociale organisme als sleutel tot een betere wereld. Voordracht van Gerald Häfner 24 feb 2018

Gerald Häfner houdt op zaterdag 24 februari 2018 een openbare voordracht in het Duits (vertaling naar Frans en Nederlands indien nodig voorzien). Deze vindt plaats om 20.00 uur in de Steinerschool, Volksstraat 40 te Antwerpen.

Op zondag 25 februari (van 9.00 tot 13.00 uur) geeft hij een seminarie over dit onderwerp, met mogelijkheid tot gesprek, discussie en inbreng van eigen praktijkervaring. Zelfde adres. Deze voordracht en dit seminarie zijn georganiseerd door de Antroposofische Vereniging in België. Bekijk evenement

• De driegeleding van het sociale organisme als sleutel tot een betere wereld. Seminarie met Gerald Häfner 25 feb 2018

• YEP! Young Eurythmy Performance in het Vreedehuis 03 mrt 2018

Modern euritmieproject door bevlogen jongeren Bekijk evenement

• Lezing over het leven van Ita Wegman (1876-1943) 04 mrt 2018

Op zondag 4 maart 2018 is het 75 jaar geleden dat Ita Wegman, arts en naaste medewerker van Rudolf Steiner, is gestorven.
    Uitgeverij Pentagon is verheugd bij die gelegenheid de biografie van Ita Wegman, geschreven door Ed Taylor, te kunnen presenteren. De auteur zal een feestelijke lezing houden over het fascinerende leven van Ita Wegman (1876-1943). U bent daarbij van harte uitgenodigd.
    Tevens wordt de geheel herziene herdruk gepresenteerd van het boek Ita Wegman, Oude en nieuwe mysteriën.
    Zondag 4 maart 2018, 14.15 uur, Ita Wegmanhuis, Weteringschans 72, Amsterdam
    Entree: gratis (vrijwillige bijdrage)