Lidmaatschap

Wanneer u zich interesseert voor antroposofie, meer informatie wenst of lid wilt worden van de Antroposofische Vereniging in Nederland, kunt u hieronder een informatiemap met aanmeldingsformulier aanvragen. Uiteraard kunt u ook eerst contact met ons opnemen.

Er is ook een kennismakingslidmaatschap voor een jaar, tegen een gereduceerde contributie. Na deze periode kan dit worden omgezet in een gewoon lidmaatschap, waarmee ook de internationale vereniging wordt ondersteund.

Voor jongeren tot en met 27 jaar is er een speciaal jongerenlidmaatschap met een sterk gereduceerde contributie.

Leden krijgen de maandelijkse papieren uitgave Motief toegestuurd. Er bestaat ook motief.online met een selectie van berichten en vermelding van diverse activiteiten. Daarnaast is er het brede publiekstijdschrift Antroposofie Magazine dat elk kwartaal verschijnt, waarop iedereen zich kan abonneren en dat ook in de losse verkoop verkrijgbaar is. Leden krijgen dit tijdschrift automatisch toegezonden.

Contributie

De activiteiten van de vereniging worden volledig gefinancierd door de leden. De AViN wordt namelijk niet gesubsidieerd door de overheid. Het budget van de vereniging bedraagt c.a. € 1 miljoen, welk bedrag grotendeels door ledencontributies en incidentele legaten wordt opgebracht. De vereniging kent een contributiestelsel ‘naar vermogen’ zodat iemands financiële situatie geen belemmering voor het lidmaatschap kan zijn. Dit zijn de huidige contributierichtlijnen:

• kennismakingslidmaatschap (1 jaar) € 60
  • jongerenlidmaatschap (tot en met 27 jaar) € 30
  • minimumbijdrage € 132
  • normbijdrage € 210
  • steunbijdrage € 375
  • bijzondere bijdrage € 1000

In overleg is een aangepaste contributie mogelijk.

Periodieke schenkingen zijn uiteraard ook mogelijk. U kunt het formulier downloaden en invullen en/of contact opnemen met het secretariaat.

LET OP: Met ingang van 2017 is het nieuwe rekeningnummer voor de ledenbijdrage NL15 TRIO 0338 4995 04 (BIC: TRIONL2U).

Leden van de vereniging ontvangen Motief én Antroposofie Magazine gratis en kunnen deelnemen aan vele activiteiten en voorzieningen van zowel de Nederlandse als de internationale vereniging.

Aanvraagformulier