Documentatie wereldconferentie 2016

Voor een ieder is inmiddels beschikbaar de documentatie van de wereldconferentie gehouden Michaël 2016. De conferentie was op uitnodiging, maar de resultaten zijn openbaar voor alle belangstellenden. Het heeft even geduurd, want alles is in zowel Duits, Engels als Spaans uitgevoerd. De documenten zijn te lezen op de website van het Goetheanum: Texte zur Goetheanum-Welt-Konferenz.

Na de conferentie heeft de Goetheanum-leiding zich bezonnen op de vragen die uit de conferentie naar voren komen. Een eerste nadere stap wordt gezien in het tot stand brengen van een betere samenwerking tussen de verschillende geledingen van Hogeschool, Antroposofische Vereniging en de werkgebieden, waar de antroposofie in verschillende gedaante leeft. Daarvoor zijn drie Zielbilder ontwikkeld, waarover binnenkort meer in Motief.

Jaap Sijmons