Zuurstof en waterstof

Teksten van de voordrachten gehouden op 11 maart 2017 in het Helicongebouw in Zeist zijn hier te downloaden: Zuurstof en Waterstof.

In maart 2017 werd vanuit verschillende secties van de Antroposofische Vereniging in Nederland een derde bijeenkomst gehouden rond het thema stoffen. Het doel is om te kijken hoe verschillende vakgebieden met stoffen omgaan en op welke wijze we van elkaar kunnen leren. De vakgebieden waren ditmaal bodemkunde, aardrijkskunde, scheikunde, euritmie en geneeskunde.

Na stikstof en koolstof in 2016 en calcium en fosfor in 2015 werden in 2017 zuurstof en waterstof als onderzoeksthema gekozen. De keuze van zuurstof en waterstof heeft ook te maken met het feit dat we op deze wijze naast koolstof en stikstof kennis maken met twee extra stoffen die overal in de levende natuur een belangrijke rol spelen.

De betrokken secties zijn die voor:
landbouw,
natuurwetenschap,
gezondheidszorg,
woord, euritmie en muziek.