default-header Vereniging - AViN - Antroposofische Vereniging in Nederland

Antroposofische Vereniging in Nederland

De Antroposofische Vereniging in Nederland (AViN) is voor mensen die interesse hebben in antroposofie en zich hieraan willen ontwikkelen. De vereniging bestaat uit een netwerk van groepen met diverse doelen over het hele land. Ieder individu kan zich aansluiten waar die dat wil.

De Antroposofische Vereniging in Nederland maakt deel uit van de internationale organisatie Algemene Antroposofische Vereniging (Allgemeine Anthroposophische Gesellschaft, AAG). Deze algemene vereniging is aan het Goetheanum in Dornach bij Bazel in Zwitserland gevestigd en overkoepelt 78 landen op alle continenten.

anbi algemeen nut beogende instelling

Vereniging

DSC03726_-_Het_bestuur_2022_-_600x900 Vereniging - AViN - Antroposofische Vereniging in Nederland
Organisatie
De organisatie van de AViN bestaat uit een bestuur, medewerkers en vrijwilligers.
M265_voorplaat_660x500 Vereniging - AViN - Antroposofische Vereniging in Nederland
Ledenblad
Leden van de Antroposofische Vereniging in Nederland ontvangen het blad Motief in de brievenbus....
locaties-thumb Vereniging - AViN - Antroposofische Vereniging in Nederland
Contact en locaties
De locatie van het secretariaat en van diverse huizen.
Antroposofie.nl
Overzichtswebsite van Antroposofie in Nederland.
logo-antroposifie_nl Vereniging - AViN - Antroposofische Vereniging in Nederland
donatieslegaten-thumb Vereniging - AViN - Antroposofische Vereniging in Nederland
Donaties en legaten
De Antroposofische Vereniging is financieel afhankelijk van contributies en van giften.
statuten-thumb Vereniging - AViN - Antroposofische Vereniging in Nederland
Statuten
De statuten van de Antroposofische Vereniging in Nederland van 1 juli 1998.
grondsteenspreuk-thumb Vereniging - AViN - Antroposofische Vereniging in Nederland
Grondsteenspreuk
De Grondsteenspreuk vormt de spirituele basis van de antroposofie.
lidworden-thumb Vereniging - AViN - Antroposofische Vereniging in Nederland
Logo AViN 2022
Lid worden
Iedereen met interesse in de antroposofie kan lid worden van de Antroposofische Vereniging in Nederland.
bibliotheek-thumb Vereniging - AViN - Antroposofische Vereniging in Nederland
Bibliotheek
De centrale bibliotheek in Den Haag fungeert als vraagbaak en kenniscentrum.
mededelingen-thumb Vereniging - AViN - Antroposofische Vereniging in Nederland
Mededelingen
Actuele mededelingen vanuit het bestuur.