Evenementen

• Menskundeweekend 2019 24 mei 2019

Twaalfde voordracht Algemene menskunde, met Marcel de Leuw (menskunde) en Saskia Doekes (euritmie).

Op 24, 25 en 26 mei, Rudolf Steiner Educare, Zustersstraat 25, Venlo. Kosten € 120.

Informatie en aanmelden: peter.evers@rudolfsteinereducare.nl.

• Goethes Faust 25 mei 2019

Boekpresentatie en expositie van Goethes Faust, in schilderijen en interviews. Loek Dullaart spreekt over de actualiteit van Faust, Felix Reuser & Leo Kool tonen toneelfragmenten en Antoon Becken brengt liederen uit Faust ten gehore. Bekijk evenement

• Mathematik & Geisteswissenschaft 30 mei 2019

De werkgroep Mathematik & Geisteswissenschaft houdt met Hemelvaart weer haar bijeenkomst in Nederland, van donderdag 30 mei, 16.30 uur, tot en met zondag 2 juni, 12.00 uur. Het programma is als volgt. Bekijk evenement

• Bijeenkomst voor leden op 3 juni 03 jun 2019

Bijeenkomst voor leden over het document van de Sociale Sectie over de besluitvorming rond Riouwstraat 1 in Den Haag (Elisabeth Vreedehuis).

De ‘Werkgroep besluitvorming AViN’ van de Sectie voor Sociale Wetenschappen heeft een document gemaakt naar aanleiding van de aankoop door het bestuur destijds van het pand aan de Riouwstraat in Den Haag (het huidige Elisabeth Vreedehuis). Het gaat over het betreffende besluitvormingsproces, de Sociale Sectie bood dit document aan het bestuur aan. Bekijk evenement

• Herdenking van de gestorvenen op 7 juni 07 jun 2019

Het bestuur van de Antroposofische Vereniging in Nederland nodigt u van harte uit de komende algemene ledenvergadering op 7 en 8 juni 2019 bij te wonen. Zoals vanouds vindt deze plaats op de vrijdagavond en zaterdag voor Pinksteren en wederom is dit in het Iona-gebouw op de Reehorst naast station Driebergen. Wij staan op de vrijdagavond stil bij de leden die het afgelopen jaar gestorven zijn en die naar wij hopen bij ons werk in de AViN op een of andere manier betrokken zijn. Zaterdag zullen wij als bestuur met u terugkijken op het afgelopen jaar, er verslag van doen en verantwoording over afleggen. Bekijk evenement

• Algemene ledenvergadering op 8 juni 08 jun 2019

Blijf via Motief.online op de hoogte van actuele berichten uit de antroposofische beweging en daarbuiten, blader door de evenementenkalender en bekijk de entree van Motief, het ledenblad van de AViN. Ook is op deze website een actueel overzicht te vinden van ledengroepen, studiecentra en bijeenkomsten van de esoterische cyclus.