default-header Wezen en werking van muziek-Bijeenkomsten - AViN - Antroposofische Vereniging in Nederland

Wezen en werking van muziek

Startdatum
01 juni 2024 10:00
Einddatum
01 juni 2024 15:00
Prijs per persoon
Richtbedrag € 30

Symposium “Wezen en werking van Muziek” met de boekpresentatie van de Nederlandse vertaling: “Muziek en Elektronica” (Franz Halberschmidt) bij uitgeverij Nearchus.

Van harte welkom op zaterdag 1 juni 2024 voor een feestelijk en inhoudelijk programma in het Elisabeth Vreedehuis Den Haag, met voordrachten door Arie Bos, Jacques Meulman en Marianne de Nooij en muziek van onder anderen Brahms voor piano, viool en cello door Andrew Wise, Marijn Mijnders en Yke Viersen.

Over het fenomeen van de rock- en technomuziek en de auditieve media.

• Hoe verhoudt 'ingeblikte' muziek zich tot 'live' uitgevoerde muziek? Welke invloed heeft de elektronica op de mens?
  • Muziek en elektronica gaan tegenwoordig nagenoeg altijd hand in hand.

Programma

1. Arie Bos: "The medium is the message. De rol van de beide hersenhelften in de muziek."
  2. Jacques Meulman: "De geestelijke realiteit van de muziek en hoe die op het menselijk leven werkt."
  3. Marianne de Nooij: "Sterven en opstaan van woord en klank."

Deze voordrachten zullen worden omlijst door muziek van Glière, Brahms en Arvo Pärt.
Musici: Marijn Mijnders viool, Yke Viersen cello en Andrew Wise piano.

De dag duurt van 10 tot 15 uur.

Tussen 12 en 13 uur wordt de lunch verzorgd in de Serre met soep en een broodje.
Om 14 uur volgt de boekpresentatie door uitgever John Hogervorst (Uitgeverij Nearchus).
We sluiten daarna feestelijk af met taart en drankje tot 15 uur.
Wees welkom!

De lokatie is de Rode zaal in het Elisabeth Vreedehuis. Adres: Riouwstraat 1, Den Haag.

Aanmelden bij Godelieve Meijer, Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Graag een vrijwillige bijdrage na afloop, het richtbedrag is € 30.