default-header Samen doen-Bijeenkomsten - AViN - Antroposofische Vereniging in Nederland

Samen doen

29 juni 2024 13:30
Einddatum
29 juni 2024 17:00
Prijs per persoon
Vrijwillige bijdrage (richtbedrag € 15)

Als wij niets doen, hebben de engelen ook niets te doen

Op 10 maart 2024 vond een goed geslaagde ontmoetingsdag plaats in het gebouw van de Vrije Hogeschool in Zeist. ‘In gesprek’ was de titel van deze middag. Er waren leden en veel (voor de AViN) nieuwe en jonge mensen aanwezig, die belangstellend zijn naar elkaar en verbinding willen vinden. Hier zit een enorme potentie.

Kijkend vanuit een levensproces vroegen wij ons vanuit het Perspectiefproject af, hoe geven we wat we deze dag gezaaid hebben een vervolg? Op 29 juni organiseren we, met medewerking van de andere initiatiefneemsters, een vervolgdag.

De titel van deze dag is ‘Samen doen’. Geïnspireerd door de uitspraak van Ita Wegman: “Als we iets doen buigen de goden voor ons. De engelen zullen ons corrigeren als we dingen doen. Als we niets doen, hebben de engelen ook niets te doen.” (Origineel: “Im Tun neigen sich die Götter. Wenn wir Dinge tun, werden uns die Engel korrigieren. Wenn wir nichts tun, haben auch die Engel nichts zu tun.”)

We gaan met elkaar aan het werk rond de vragen: wat heb jij te bieden wat interessant is voor de samenleving, wat heb ik te bieden wat interessant is voor de samenleving en wat hebben wij elkaar te bieden?

Doe je mee? Iedereen is welkom; de mensen die er op 10 maart bij waren en andere belangstellenden. Er is plek voor 100 mensen.

Tijd: 13:30 tot 17:00 uur, 13:00 uur inloop met koffie/thee/wat lekkers
Locatie: Vrije Hogeschool Zeist