default-header Publicaties bestellen - AViN - Antroposofische Vereniging in Nederland

Publicaties bestellen

Op deze pagina kunt u publicaties bestellen die door de Antroposofische Vereniging zijn uitgebracht.

Dat zijn zowel publicaties in verband met het honderdjarig bestaan van de Antroposofische Vereniging in Nederland in 2023 en afgeleiden hiervan, als de themaboekjes Motief belicht...

Webshop

veelluik_1

Veelluik Grondsteenspreuk

Op 5 januari 204 presenteerde Pim Blomaard de Grondsteenspreuk op schrift in deze bijzondere vorm van een veelluik. De eerste, tweede, derde en vierde strofe op een apart blad, geflankeerd door de Latijnse Rozenkruisersspreuken en de drie hiërarchiën. Inclusief de zeven ritmen van de Grondsteenspreuk.

Formaat dichtgeklapt 20x10 cm, opengeklapt 20x20 cm. Prijs € 10 inclusief verzendkosten.

cover-grundsteinmeditation-in-39-sprachen_300x300

Grondsteenmeditatie in 39 talen

Met Kerstmis 1923, nu honderd jaar geleden, ontstond de grondsteenspreuk van de Antroposofische Vereniging. Het is de meest centrale tekst van de antroposofie en deze wordt over de hele wereld gebruikt.

Om dit feestelijk te markeren verzamelde ik de tekst in zoveel mogelijk vertalingen en zette die bij elkaar. Dat resulteert in dit boek, nu met 39 verschillende vertalingen. Natuurlijk zijn daar de ‘bekende’ talen, maar ook bij voorbeeld IJslands, Tamil, Arabisch, Tamil, Japans, Koreaans en Papiamentu. Om het te larderen vroeg ik wereldwijd rond naar kunstwerken die aan de grondsteen gerelateerd zijn. Uit het aanbod van meer dan honderd kunstwerken zocht ik er vijftien uit die in het boek verschijnen (waaronder ook de Nederlandse inzending van Betty van der Dool!).

Het boek kost slechts € 16,25 inclusief verzendkosten en is via de vereniging te bestellen, of op een van de feestelijke bijeenkomsten te koop.

Rik ten Cate

cover_lid_worden_390x300

Waarom lid worden van de Antroposofische Vereniging?

Lid worden van een vereniging vraagt een persoonlijke motivatie. In dit boek worden in korte hoofdstukken de motieven aangereikt om lid te worden van de Antroposofische Vereniging. Deze vereniging kun je steunen omdat ze een goed doel dient, namelijk het verzorgen van antroposofie: want deze wil in mensen, tussen mensen en in de samenleving tot bloei komen. Naast dit motief zijn er andere motieven mogelijk die – in de woorden van Prokofieff – wezenlijk en spiritueel zijn. Die motieven raken de toekomst van de tijd en de cultuur waarin we leven. Die toekomst hangt van ons af.

Wat betekent het om werkelijk het mens-zijn te ervaren? Wat betekent het om samen aan geestelijke gemeenschapsvorming te werken? Wat betekent het om aan te sluiten bij de huidige tijdsgeest? Vanuit die toekomst gerichte motieven is de Antroposofische Vereniging ont staan en aan die motieven wil zij krachtig verder werken. De auteur beschrijft kort en bondig hoe dat mogelijk is en waarom dat juist nu belangrijk is. Zo stelt hij de lezer in staat zijn eigen motivatie te verhelderen en op een bewuste wijze lid te zijn of lid te worden.

Sergej O. Prokofieff (1954-2014) studeerde schilderkunst en kunstgeschiedenis aan de Hogeschool van Moskou. Al jong leerde hij de antroposofie kennen en besloot hij zijn leven daaraan te wijden. Hij was mede-oprichter van de Antroposofische Vereniging in Rusland. Vanaf 2001 was hij bestuurslid van de mondiale Algemene Antroposofische Vereniging. Van zijn hand zijn vele boeken verschenen.

96 bladzijden, prijs € 17,50 inclusief verzendkosten

cover_100_jaar_avin_300x390

“Omdat wij het willen” – honderd jaar antroposofie in Nederland

Dit jubileumboekje vanwege 100 jaar Antroposofische Vereniging in Nederland op 18 november 2023 is uitverkocht.

Aan deze uitgave werkten mee: Gia van den Akker, Désanne van Brederode, Martin van den Broek, Lili Chavannes, Michel Gastkemper, Christine Gruwez, Wilbert Lambrechts, Frans Lutters, Eline van den Muijsenberg, Karel Post Uiterweer, Silvia Rigters en Reinier Steinbuch. Samen geven zij een divers en actueel beeld van de positieve ontwikkelingen die antroposofie te bieden heeft in wetenschap, kunst en samenleving.

144 pagi­na’s, geïllustreerd. Prijs: € 17,50 inclusief verzendkosten.

Geen voorraad
Motief belicht… Theosofie

Motief belicht... Theosofie is november 2022 verschen.

€ 12,50 incl. verzending NL

Nederlands, paperback, 112 pagina's

motief-belicht-de-filosofie-van-de-vrijheid

Motief belicht… De filosofie van de vrijheid

In de speciale uitgave Motief belicht… wordt een boek van Rudolf Steiner onder de loep genomen. De eerste in deze serie is De filosofie van de vrijheid.

€ 10,- incl. verzending NL

Nederlands, paperback, 106 pagina's