default-header Ledenactiviteiten - AViN - Antroposofische Vereniging in Nederland

Ledenactiviteiten

Elke maand staan in Motief de ledenactiviteiten van diverse ledengroepen in een groot aantal plaatsen vermeld. De vermelding is alfabetisch naar plaats.

Berichten hiervoor uiterlijk de eerste van de maand voorafgaand aan verschijning sturen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Tenzij anders vermeld, zijn de cursief weergegeven titels van publicaties van Rudolf Steiner (de aanduiding GA wil zeggen: uit de Duitstalige Gesamtausgabe).

Studiecentrum: Openbare activiteiten met een gevarieerd programma, onder andere lezingen, en bijeenkomsten rond een bepaald thema.

Ledenbijeenkomsten: Plaatselijke bijeenkomsten van leden van de Antroposofische Vereniging, meestal wekelijks en vaak zeer verschillend ingericht (indien vermeld ook toegankelijk voor niet-leden).

Esoterische cyclus: Bijeenkomsten over de esoterische cyclus van negentien meditaties in de Algemene Sectie van de Vrije Hogeschool voor Geesteswetenschap. Deelname kan worden aangevraagd bij degene bij wie men de cyclus wil volgen (de lector). In het algemeen wordt men toegelaten na twee jaar lidmaatschap van de Antroposofische Vereniging. Toegang tot deze bijeenkomsten op vertoon van de blauwe Hogeschoolkaart.

Download hier het activiteitenoverzicht als pdf