antroposofie Antroposofie - AViN - Antroposofische Vereniging in Nederland

Antroposofie

Antroposofie is een moderne maatschappelijke stroming, geïnspireerd op het werk van Rudolf Steiner. Zij vormt een oefenweg die het geestelijke in ieder mens wil verbinden met het geestelijke in de wereld.

De antroposofie komt tegemoet aan concrete vragen die het leven kan stellen en probeert die te beantwoorden door een innerlijke, meditatief-kunstzinnige verdieping. Vanuit de overtuiging dat als wij het geestelijke in ons bewust worden, we een opening maken voor eenzelfde geestelijk beleven van de mensen ons heen, als ook van de levende natuur. Als wij onszelf verdiepen, verandert voor ons het gelaat der dingen.

Een dergelijke persoonlijke zoektocht kunnen we karakteriseren met trefwoorden als aandacht en inspiratie, authenticiteit en intuïtie, zich verbinden en verantwoordelijke duurzaamheid. Zo is antroposofie een stroming waaraan juist in onze tijd behoefte blijkt te zijn. Deze heeft een geschiedenis van meer dan honderd jaar, waarin velen hebben bijgedragen om haar te ontwikkelen tot wat zij nu is en om blijvend actueel te zijn. Zelfs meer dan ooit; de belangstelling voor antroposofie groeit daardoor nog steeds.

wat-is-antroposofie Antroposofie - AViN - Antroposofische Vereniging in Nederland
Wat is antroposofie?
Antroposofie biedt ieder mens inzicht om het geestelijke in zichzelf te activeren.
historie-thumb Antroposofie - AViN - Antroposofische Vereniging in Nederland
Historie antroposofie
De historie van de antroposofie is nauw verbonden met het leven van Rudolf Steiner.
rudolf-steiner-thumb Antroposofie - AViN - Antroposofische Vereniging in Nederland
Rudolf Steiner
Zijn leven (1861-1925) en werk staat aan de basis van de antroposofie.
antroposofieindewereld-thumb Antroposofie - AViN - Antroposofische Vereniging in Nederland
Antroposofie in de wereld
Op tal van gebieden in de samenleving zijn mensen actief met antroposofie.
goetheanum-thumb Antroposofie - AViN - Antroposofische Vereniging in Nederland
Goetheanum
Opleidings- en cultuurcentrum in Zwitserland en exponent van de organische bouwkunst.
benikantroposoof-thumb Antroposofie - AViN - Antroposofische Vereniging in Nederland
Ben ik antroposoof?
Iedereen kan zelf bepalen in hoeverre hij of zij zich met antroposofie wil inlaten.
Antroposofie.nl
Overzichtswebsite van Antroposofie in Nederland.
logo-antroposifie_nl Antroposofie - AViN - Antroposofische Vereniging in Nederland