default-header Bibliotheek Vrije Hogeschool  - AViN - Antroposofische Vereniging in Nederland

Bibliotheek Vrije Hogeschool

02 december, 2022

Bibliotheek Zeist heeft de antroposofische col­lectie overgedragen aan de Vrije Hogeschool. De antroposofische collectie omvat ongeveer 1300 met name Nederlandstalige boeken. De collectie is in de jaren zestig ontstaan in het huis van de familie Van Houten op de Socrateslaan, daarna verhuisd naar een atelier op de Tesselschadelaan om vervolgens in 1983 te verhuizen naar de van Tetslaan, waarna de collectie onderdak vond bij De Nieuwe Boe­kerij op de Steynlaan. Van daar verhuisde de collectie naar de Openbare Bibliotheek Zeist.

Met de overdracht blijft de waardevolle antroposofische collectie toegankelijk voor publiek. Een kleine selectie zal bij de Openbare Bibliotheek Zeist achterblijven en te leen zijn. Het grootste gedeelte van de collectie komt beschikbaar bij de Vrije Hogeschool op de 2e Dorpsstraat 56 in Zeist. Daar kunnen geïnte­resseerde lezers terecht voor een schat aan antroposofische boeken over uiteenlopende onderwerpen.

Dit bericht verscheen in Motief 268 van december 2022-januari 2023

Bekijk ook

Lievegoed_-_bijgesneden Bibliotheek Vrije Hogeschool  - AViN - Antroposofische Vereniging in Nederland
Lievegoed zal veerkracht moeten tonen
220px-Ita_Wegman_1899 Bibliotheek Vrije Hogeschool  - AViN - Antroposofische Vereniging in Nederland
Rehabilitatie van Elisabeth Vreede en Ita Wegman
Goetheanum Bibliotheek Vrije Hogeschool  - AViN - Antroposofische Vereniging in Nederland
Vereniging: bevragen en bewegen?