default-header Lezing Pedagogie in crisissituaties-Bijeenkomsten - AViN - Antroposofische Vereniging in Nederland

Lezing Pedagogie in crisissituaties

19 oktober 2024 20:00
Einddatum
19 oktober 2024 22:00
Prijs per persoon
Vrijwillige bijdrage

Op deze dag is er een conferentie met Bernd Ruf en Barbara Schiller in Den Haag, georganiseerd door het Internationaal Hulpfonds voor Vrijescholen (IHF), de BVS-Schooladvies en de International Waldorf School The Hague. De Pedagogische Sectie is er ook bij betrokken.

Overdag is een conferentie voor leraren, pedagogen en (school-)psychologen. Op de avond is er een openbare lezing van onze beide Duitse collega's in het Elisabeth Vreedehuis voor een ruimer publiek met als titel "Notfallpädagogik (crisispedagogie): is dit de pedagogie voor de toekomst?"

De bedoeling is dat deze vorm van pedagogie beter in de belangstelling raakt in Nederland, omdat er steeds meer vraag naar is. Een tweede doel is crowdfunding voor de hulpverlenende organisaties (IHF, stART en Notfallpädagogik). Daarom wordt er voor deze lezing geen entreeprijs gevraagd, maar wel een vrijwillige donatie.

19.30 uur: Elisabeth Vreedehuis (Riouwstraat 1, 2585 GP Den Haag) - aanmelding voor lezing
20.00 uur: lezing Bernd Ruf (ook bedoeld als fondsenwerving) “Notfallpädagogik: ist das die Pädagogik für die Zukunft?” De lezing is in het Duits met Nederlandse vertaling.
22.00 uur: einde

Wij verzoeken de deelnemers om een gulle bijdrage aan het werk van de Notfallpädagogen en het IHF.

Doelgroep = vrijeschoolleraren, pedagogen en psychologen (vooral van vrijescholen) in Nederland die interesse hebben in achtergronden en werkvormen van de zogenaamde trauma- en crisipedagogie. Verder: de medewerkers van het Internationaal Hulpfonds en International Waldorf School The Hague.

De avondvoordracht op zaterdag is voor alle geïnteresseerden die dit werk een warm hart toedragen. Deze is bedoeld als fondsenwerving voor het internationale werk van deze organisaties. Het wordt warm aanbevolen voor de hele antroposofische beweging in Nederland.