default-header Project mens: het tweede luik. Liefde voor ons verleden-Bijeenkomsten - AViN - Antroposofische Vereniging in Nederland

Project mens: het tweede luik. Liefde voor ons verleden

Startdatum
14 juni 2024 19:30
Einddatum
15 juni 2024 16:45
Prijs per persoon
€85,00

Project mens: het tweede luik. Liefde voor ons verleden

Startdatum 14 juni 2024, 19.30 uur
Einddatum 15 juni 2024, 16.45 uur
Prijs per persoon: richtbedrag € 85 voor beide dagen samen
Locatie: Elisabeth Vreedehuis, Riouwstraat 1, Den Haag

In het eerste luik hebben we verkend waar de huidige mens staat. Alleen in ons zelf kunnen we de verbinding leggen tussen de eenzame binnenwereld en de versplinterende buitenwereld.

Die kern van ons wezen, het Ik-bewustzijn, is nog heel jong. In het tweede luik gaan we zijn ontstaansgeschiedenis na.

Vrijdagavond zal Wilma Bos spreken over eerdere cultuurperiodes aan de hand van de bijbelse Apocalyps, die in verborgen taal toont welk stuk van de weg we al hebben afgelegd en wat ons nog te doen staat.

Zaterdagochtend leidt Jacques Meulman in over de ontwikkeling van het kind en over onze eigen biografie. Hoe herinneren we ons wat we van plan waren? Wat heeft dat te maken met de wereld om ons heen?

Gesprek, deels in kleine groepjes, en workshops maken de bijeenkomst compleet.

Wees van harte welkom, ook als je het eerste luik niet hebt meegemaakt! Kijk voor het volledige programma en voor aanmelding (voor vrijdag en/of zaterdag) op onze website www.project-mens.nl