default-header Viering 100 jaar Antroposofische Vereniging-Bijeenkomsten - AViN - Antroposofische Vereniging in Nederland

Viering 100 jaar Antroposofische Vereniging

17 november 2023 17:00
Einddatum
17 november 2023 21:00
Prijs per persoon

Viering van honderd jaar Antroposofische Vereniging in Nederland

De inschrijving is gesloten.

-------------------------------------------------------

Dit is het eerste van drie met elkaar samenhangende evenementen:
Viering van honderd jaar Antroposofische Vereniging in Nederland (17 november in Den Haag)
Bezinning op honderd jaar Kerstbijeenkomst (18 november in Driebergen)
Verdieping van honderd jaar Kerstbijeenkomst (5 en 6 januari in Driebergen)

Op vrijdag 17 november staan we stil bij de oprichting van de Antroposofische Vereniging in Nederland, die 100 jaar geleden plaatsvond in de aanloop naar de Kerstbijeenkomst. Wat betekent Steiners oproep om wereldburger te zijn nu voor ons? Wat bedoelde Willem Zeylmans van Emmichoven, de eer­ste voorzitter van de AViN, toen hij uitdrukte dat de werkelijk­heid waarin wij leven Christus is?

Deze viering vindt plaats in het Elisabeth Vreedehuis in Den Haag en duurt van 17.00 tot 21.00 uur. Voor een gedetailleerd programma, klik hier.

Het pro­gramma ziet er in het kort als volgt uit:

Euritmie: De grondsteenspreuk: tempel en brug
Delen uit het gedicht De Geheimen van Willem Zeylmans

Voordrachten
Pim Blomaard: De Antroposofische Vereniging in ontwikkeling
Wilbert Lambrechts: Willem Zeylmans – de werkelijkheid waarin wij leven

Exposities
Radiofragment

Aanmelding is noodzakelijk omdat het aantal deelnemers beperkt is. Wij vragen u om een vrijwillige bijdrage, met name ook voor de maaltijden. Richtbedrag € 15.

De Antroposofische Vereniging viert dit eeuwfeest met het laten verschijnen van twee boeken:
- Omdat wij het willen, honderd jaar antroposofie in Nederland, over ervaringen en initiatieven, toen en nu.
- Waarom word je lid van de Antroposofische Vereniging? van Sergej Prokofieff

Het jubileumboek is te koop tijdens de viering, of te bestellen via www.antroposofischevereniging.nl/bestellen.